Torcik czekoladowy-fasolowy

fit torcik- niekoniecznie dla osób na diecie

Składniki (2 małe torciki):
~puszka fasoli gotowanej na parze Bonduelle
~2 jajka
~2 łyżeczki proszku do pieczenia
~4 łyżeczki cukru
~2 łyżki kakao
~100g jogurt naturalny +50g gęstego
~400g serka homogenizowanego wanilinowego/
naturalnego +cukier waniliowy
~8 winogron+mandarynka
~3 łyżeczki żelatyny
~pół szklanki wrzątku
~5 łyżek wiórek kokosowych (ja stąd)
~parę dowolnych orzechów


Wykonanie:
Fasolę miksujemy z jajkami,
Następnie dodajemy kakao, cukier, proszek do pieczenia, jogurt naturalny
Wylewamy do dwóch niewielkich foremek wysmarowanych tłuszczem
i wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni na 30-35 min 

Wyjmujemy ciepłe ciasto.
Szykujemy masę.
żelatynę rozpuszczamy we wrzątku
serek mieszamy z jogurtem naturalnym gęstym, dzielimy masę na pół.
Do jednej połowy dodajemy wiórki i posiekane orzechy
 -należy zostawić część do posypania+ 40% rozpuszczonej żelatyny
Do drugiej pokrojone owoce+ ok 60% rozpuszczonej żelatyny

Ciasto kroimy wzdłuż na 3 części, przekładamy tężejącą masą z owocami
Całość pokrywamy masą z wiórkami i orzechami
Posypujemy całość pozostałymi wiórkami

Wkładamy do stężenia do lodówki


Ciasto jest świetne, pulchne i pożywne
nie ma mąki ani tłuszczu  dlatego z powodzeniem może być 
przeznaczony jako deser dla osób na diecie :)


Komentarze

  1. To jest super! a przepis do wykorzystania niebawem:)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo fajny pomysł, wygląda znakomicie i ta fasola to świetna sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pycha :-) miałam już okazję jeść ciasto z fasoli. Twój torcik wygląda wspaniale :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nietypowy pomysł :) Ciekawa jestem smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawy deser ,dobrze ,że pokazałaś w przekroju ,bo nie chciało mi się wierzyć ,że to ciasto.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe połączenie, a już myślałam że coś źle przeczytałam w tytule:)

    OdpowiedzUsuń
  7. łał ale fajny dobór składników no no :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jadłem kiedyś ciasto z fasoli i było bardzo dobre, a torcik cudo :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Jeżeli spróbujesz któregoś z moich przepisów- przyślij do mnie zdjęcie!
Z chęcią umieszcze je na moim Fb!