Mleczko kokosowe

Dość często stosowane
a proste do wykonania

Biorąc pod uwagę, że mleko kokosowe z puszki ma "trochę"
chemii postanowiłam sama robić :)

Jedyne co potrzebujemy to kokosa (myślę, że z powodzeniem
sprawdzą się gotowe wiórki) i 0,5l wrzątku

Na początku opiszę jak się rozprawić z kokosem..

                                            





Robimy ostro zakończonym nożem dziurkę w jednej z 3 
charakterystycznych kropek
wkładamy malutką słomkę aby woda mogła swobodnie spływać
ja to przyspieszam potrząsając kokosem :)
Teraz trudniejsze zadanie- otworzyć
Powinno się uderzać tępą stroną ciężkiego noża w kokosa trzymanego w ręce
-po którymś uderzeniu pęknie.
Mój sposób- trzepnąć o płytki :) :)


Obieramy kokosa z twardej skórki i wrzucamy połamany na mniejsze kawałki
do miksera ( ja robię zawsze z połowy kokosa a drugą zjadam :))
Zalewamy połową wrzątku i miksujemy ok2 minutek,
dodajemy resztę wody i miksujemy jeszcze min. minutę
dolewamy wodę z kokosa

odciskamy mleko kokosowe  przez
lnianą ściereczkę do słoika

Wiórki zostawiamy do wysuszenia i można ich użyć, np do ciast :)

Słoik zakręcamy i po wystygnięciu wkładamy do lodówki


u góry słoika zacznie zbierać się pyszna pianka używana przez nas do deserów, zup sosów


Należy jednak pamiętać, że brak konserwantów
powoduje szybsze psucie i należy wykorzystać je jak najszybciej


Nic się nie marnuje :)
Z pozostałej wody kokosowej możemy zrobić napój/drinka
Ja dodaję malibu (lub nie), sok pomarańczowy i ananasowy :)



Komentarze

  1. Nie ma to jak własne wyroby, bez chemii... i jest też satysfakcja :)

    OdpowiedzUsuń
  2. takie domowe mleko kokosowe to coś wspaniałego!

    OdpowiedzUsuń
  3. Super pomysł. Takie domowe lepsze :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. o fajne też sobie jutro takie zrobię :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedyś w domu robiliśmy mleczko właśnie z wiórków, ale ze świeżego kokosa napewno dużo lepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wczoraj robiłam z wiórków, ale ze świeżego kokosa to poezja...

    OdpowiedzUsuń
  7. Kokos żywy jest bardzo dobry :) A pomysł bardzo fajny

    OdpowiedzUsuń
  8. baardzo mi się spodobały te Twoje cudeńka <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten przespis ma zastąpić mleko kokosowe czy mleczko? bo rozumiem, że to nie to samo?:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mleko kokosowe to jest pozostałośc - bardzo wodniste, to co dodajemy do przepisów - mleczko kokosowe wytwarza się u góry, dość gęste

      Usuń

Prześlij komentarz

Jeżeli spróbujesz któregoś z moich przepisów- przyślij do mnie zdjęcie!
Z chęcią umieszcze je na moim Fb!