Domowa tortilla z kurczakiem i warzywami

Wykonanie domowych nie jest trudne
a z pewnością dużo smaczniejsze

Tortille gotowe kupiłam raz w życiu
i od razu pożałowałam, ponieważ były kwaśne i chemiczne w smaku

Składniki (6 tortilli):
tortille:                                                                   
~1/2 szkl. mąki pełnoziarnistej
~1/2 szklanki mąki kukurydzianej
~łyżka oliwy z oliwek
~płaska łyżeczka soli
~100 ml ciepłej wody
dodatki:                                                                 
~podwójna pierś z kurczaka
~2 łyżki oliwy
~oregano, bazylia, papryka słodka, sól, pieprz
~sałata (dowolna)
~1/2 papryki
~1/2 pomidora
~cebulę/szczypiorek
~1/2 ogórka świeżego 
~2 ogórki konserwowe


Wykonanie:
Wszystkie składniki ciasta dokładnie zagniatamy, dzielimy na 6 części
formujemy z nich kulki i rozwałkowujemy na grubość 1mm

Rozgrzewamy suchą patelnię i wykładamy po płacie 
trzymamy na patelni po minucie z każdej strony
(należy uważać żeby nie przesuszyć tortilli, ponieważ nie będzie elastyczna)

Tortille gotowe


filet kroimy na 6 równych części i mieszamy z oliwą i przyprawami,
smażymy na patelni po 2-3 minuty z każdej strony,
płaty tortilli smarujemy sosem chili (można użyć zwykłego ketchupu)
Wykładamy pokrojone warzywa a do środka płat fileta,
polewamy sosem czosnkowym

Tortille zawijamy i wkładamy do zapieczenia, np, na grillu teflonowym



Domowy - zdrowy-fast food
tortilla jest pełnoziarnista, a kurczak nie ma panierki, jest smażony  na malutkiej ilości tłuszczu
Samo zdrowie :)



Jeżeli dzieci garną się do pomagania polecam serdecznie:


Komentarze

  1. Pycha. To ja poproszę taką jedną na drugie śniadanie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. To ja też jedną poproszę na obiadek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. tortilla znakomita, muszę taką zrobic na jutrzejszy obiad :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie w domu też robimy swoje tortille,ale bez dodatku mąki kukurydzianej, więc następnym razem spróbuję z nią :)

    OdpowiedzUsuń
  5. pani Kasiu błąd ort. jest w tytule posta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za uwagę (czasami zdarzają się totalnie bezmyślnie u mnie) ;p

      Usuń
  6. nie ma za co ja też tak mam czasem

    OdpowiedzUsuń
  7. Tortilla wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj, uielbiam, swietne danie, moglabym takie jesc codziennie

    OdpowiedzUsuń
  9. takie fast foody można podjadać bez wyrzutów sumienia :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Raz już próbowałam zrobić placki do tortilli i niestety nie wyszły, ale patrząc na zdjęcia nabrałam ochoty spróbować jeszcze raz. Także na pewno niedługo skorzystam z Twojego przepisu i spróbuję zrobić domową tortille :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Jeżeli spróbujesz któregoś z moich przepisów- przyślij do mnie zdjęcie!
Z chęcią umieszcze je na moim Fb!