Buratta na rukoli

Włoski klimat na talerzu

Żałuje, bardzo żałuje, że dopiero teraz spróbowałam tego sera.
Spróbowałam go w Polsce, także nie porównam go ze świeżym z mercato.
Połączenie mozzarelli ze śmietanką.
Jest bardzo kremowy, pyszny.
Ja zrobiłam na sałatce, ale myśle, że równie pyszny jest sam z pieczywem.

Składniki:
1 kulka sera buratta
słodki pomidor
2-3 plastry szynki długodojrzewającej
garść rukoli
łyżka orzechów ziemnych lub pini

Kilka łyżek oliwy
łyżka octu balsamicznego
pieprz

Kilka kromek chleba 
2 ząbki czosnku

Wykonanie:
Wyjmij buratte z lodówki przynajmniej godzinę przed podaniem.
Zimna z pewnością nie będzie taka smaczna.
orzechy usmaż na sucho na patelni, często mieszając.
Rukolę rozsyp, pokrój pomidory, rozerwij szynkę z rękach, 
połóż na środku ser, posyp orzechami. polej sosem z octu balsamicznego, oliwy i pieprzu.
W międzyczasie na oliwie podsmaż rozgnieciony czosnek w łupinie.
połóż na to grzanki i smaż na średnim ogniu po 2 minuty.

Myśle, że świeże pieczywo też będzie super. bez dodatków.


Komentarze

Prześlij komentarz

Jeżeli spróbujesz któregoś z moich przepisów- przyślij do mnie zdjęcie!
Z chęcią umieszcze je na moim Fb!