Dietetyczny Snikers z kaszy jaglanej i słonym karmelem

Ze słodyczami przeszłam na te w lżejszej wersji.
Tradycyjna została tylko drożdżówka i szarlotka babci ;-)
Nie jest skomplikowana- bez pieczenia.

Składniki:
standardowa tarta/tortownica

spód:
70-100g świeżych daktyli
(suszone należy namoczyć we wrzątku)
2 łyżki orzechów ziemnych lub masła orzechowego
4-5 łyżek łatków owsianych
ew. łyżka oleju kokosowego

masa
100-120g kaszy jaglanej
1,5 szklanki mleka roślinnego, ew. chudego krowiego
3-4 łyżki orzechów ziemnych lub masła orzechowego
2 łyżki cukru trzcinowego/erytrolu

góra:
pół tabliczki gorzkiej czekolady + 2 łyżki wody/mleka

karmel: przepis

Wykonanie:
spód:
Daktyle siekamy bardzo drobno, orzechy i płatki mielimy blenderem. 
Mieszamy dokładnie, najlepiej ręką. Wykładamy do tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia.
Wkładamy do lodówki.

masa:
Na mleku, ew. wodzie, gotujemy kasze wg. instrukcji na opakowaniu z dodatkiem cukru.
(ja użyłam płatków jaglanych, które zakosiłam moimi bobasowi), pozostawiamy do wystygnięcia.
Mielimy orzechy, kolejno blendujemy razem z kaszą.
Wykładamy na spód. Zostawiamy dalej w lodówce.

W małej miseczce, kąpieli wodnej rozpuszczamy czekoladę razem z mlekiem/ wodą.
Ja użyłam małego garnuszka na małym gazie ;-)

Robimy karmel: przepis


Ciasto posypujemy orzechami, polewamy czekoladą i słonym karmelem.
Chwilkę niech jeszcze odpocznie w lodówce.

;-)




Komentarze

  1. Dietetyczne ciasto, dzięki któremu nie ucierpi moja figura :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Jeżeli spróbujesz któregoś z moich przepisów- przyślij do mnie zdjęcie!
Z chęcią umieszcze je na moim Fb!