Zupa Krem z kukurydzy

Na zbliżające sie jesienne chłody -idealna

Pomieszkujac w Danii zauważyłam mnóstwo pól
wyściełanych kukurydza. W każdym, nawet małym, sklepiku mozna ja kupić.
Długo na pomysł nie czekałam, szczególnie ze słota za oknem zła :(


Składniki:
2-3porcje
~2 kolby kukurydzy
~ziemniak
~0,7l bulionu warzywnego
~średnia cebula
~porządna łyżka gęstej śmietany,
~łyżka masła lub oleju rzekakowego
~pół papryczki chili
~sól, pieprz


Wykonanie: na rozgrzanym oleju smażymy drobniutko posiekana papryczkę
i dorzucamy do niej cebule pokrojona w kostkę.
Po 3-5 minutach dodajemy kukurydze oddzielana od kolby za pomocą noża.
I smażymy przez chwile, następnie dodajemy bulion i pokrojonego w kostkę ziemniaka.
Gotujemy do miekkosci i miksujemy całość. Najlepiej na końcu przecedzić zupkę przez metalowe
sitko, którego niestety tu nie miałam.
Dodać śmietanę i doprawić pieprzem, ew. posilić.





Komentarze

Prześlij komentarz

Jeżeli spróbujesz któregoś z moich przepisów- przyślij do mnie zdjęcie!
Z chęcią umieszcze je na moim Fb!