Domowy majonez

Teraz każda miłośniczka zdrowego stylu życia będzie mnie krzyżowała,
Ale to jest moje jedyne uzależnienie.
Majonez- w dzieciństwie- oczywiście kielecki- jedzony do wszystkiego
chipsów, jajecznicy, frytek- dosłownie do wszystkiego! ;)

Z biegiem czasu jem go coraz mniej ale ciągle istnieje w mojej diecie
i z pewnością nie zamierzam z niego rezygnować! ;)

Składniki średni słoiczek:
~2 łyżeczki musztardy
~łyżeczka octu spirytusowego
~150 ml oleju rzepakowego- dobrej jakości
~łyżka wody
~żółtko
~biały pieprz

Wykonanie:
Do wysokiego, wąskiego pojemnika umieszczamy żółtko i musztardę
miksujemy. Dolewamy bardzo wolniutko olej. Jednym małym strumieniem, bądź przerwami (po ok łyżce).
Jeżeli dodamy całość nic nie wyjdzie :)
Po zmiksowaniu całości aby dodać lekkości dodajemy wodę i miksujemy dalej.
Jeżeli używamy delikatnej musztardy najeży dodać ocet i doprawić pieprzem.


Jeżeli dzieci garną się do pomagania polecam serdecznie:


Komentarze

  1. Ja lubię majonez i czasami po niego sięgam i nie zamierzam rezygnować. Domowego jeszcze nie robiłam :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Również uwielbiam majonez, jak się go nie będzie jadło codziennie to chyba tak nie przytyjemy od niego ;) domowy majonez to bardzo dobry pomysł

    OdpowiedzUsuń
  3. Domowy majonez jest zdecydowanie zdrowszy od tych ze sklepu. Twój przepis bardzo mi się podoba! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Domowego majonezu nie robiłem, ale jadłem u cioci i był super :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cóż, jeśli jem majonez, staram się żeby był domowy. Ten przepis na pewno wypróbuję, bo niby wszystkie są podobne, ale różne efekty uzyskiwałam. )

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Jeżeli spróbujesz któregoś z moich przepisów- przyślij do mnie zdjęcie!
Z chęcią umieszcze je na moim Fb!