Pieczone bataty z kukurydzą


Lekka przekąska- chociaż dla mnie to był obiadek :)

Składniki (1 porcja):
~1 średni batat
~2 ząbki czosnku
~zioła (bazylia, oregano, tymianek)
~sól, pieprz
~łyżeczka masła
~kukurydza
~łyżka oliwy
~ew. parę plastrów brie/mozzarelli
~ew. pół pomidora


Wykonanie:
Batata obieramy i nacinamy co 0,5 cm,
Nacieramy dokładnie oliwą z mieszaną z ziołami, solą i posiekanym czosnkiem.
Wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni na 30-35 minut
(przed wyjęciem należy sprawdzić miękkość)
10 minut przed wyciągnięciem położyć ser do roztopienia

pomidora kroimy w kostkę i układamy na talerzu a na nie upieczonego batata
Kukurydzę gotujemy 5 minut w wodzie z łyżeczką cukru
i układamy obok



Komentarze

  1. Muszę wreszcie kupić bataty, bo jeszcze nie jadłem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie też długo tak myślałam, aż wreszcie skusiłam się :)

      Usuń
  2. Pyszne danie :-) bardzo lubię smak batatów :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaskakujący sposób na bataty! Bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  4. takimi batatami chetnie sie poczęstuje :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. bataty smakują jak marchew :-) pieczone są super a z dodatkiem sera pleśni owego muszą być przepyszne jutro robię taki obiad

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne zdjęcia i bataty fajnie podane :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Jeżeli spróbujesz któregoś z moich przepisów- przyślij do mnie zdjęcie!
Z chęcią umieszcze je na moim Fb!