Chleb pełnoziarnisty

Dość często gości u mnie,
ma mnóstwo ziaren a z wierzchu jest bardzo chrupiący :)

Składniki (1 chlebek):
~1,5 szkl mąki pełnoziarnistej
~1,5 szkl pszennej
~40g świeżych drożdży
~łyżeczka soli
~3/4 szkl. ziaren (różnych)
u mnie siemię lniane, sezam, słonecznik
~1/2 szkl. płatków pszennych
~400 ml ciepłej wody


Wykonanie:
drożdże rozpuszczamy w wodzie
Następnie łyżką mieszamy z resztą składników,
Foremkę smarujemy tłuszczem i wlewamy masę do środka i posypujemy garstką ziaren.
Pozostawiamy do wyrośnięcia na ok 1,5 godziny

Spryskujemy górę ciasta wodą

Rozgrzewamy piekarnik do temp 220 stopni
Wkładamy wyrośnięte ciasto, po 10 min zmniejszamy temp do 180 stopni i pieczemy godzinę

Po upieczeniu, gdy chlebek jest wypieczony i jeszcze ciepły
wyjmujemy z formy, aby nie zaparował.





Jeżeli dzieci garną się do pomagania polecam serdecznie:


Komentarze

  1. Uwielbiam tak bogato nadziane chlebki :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowny, domowy chlebek i na dodatek z dużą ilością ziaren, pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chlebek domowy -to najlepszy chlebek a jeszcze z ziarenkami - pyszota:)

    OdpowiedzUsuń
  4. a ja dzisiaj robiłam bułeczki orkiszowe :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chleb wygląda pysznie - na taki wilgotny jak lubię ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Jeżeli spróbujesz któregoś z moich przepisów- przyślij do mnie zdjęcie!
Z chęcią umieszcze je na moim Fb!