Bagietka pełnoziarnista z oliwkami i pomidorami s.

Zdrowe pieczywko to coś świetnego
Zrobiłam jedną z oliwkami i suszonymi pomidorami
Oraz bez ich dodatku

Składniki (4 mniejsze bagietki):
~2 szklanki mąki pełnoziarnistej
~2 szklanki mąki pszennej
~400 ml ciepłej wody
~40g świeżych drożdży
~2 łyżeczki soli
~łyżeczka cukru
~2 łyżki oleju
~8 oliwek
~2-3 suszone pomidory


Wykonanie:
Drożdże rozpuszczamy w wodzie, mieszamy z olejem, solą, cukrem.
Dodajemy po szklance mąki i mieszamy do uzyskania elastycznej, 
trochę lepiącej się masy.
Dzielimy na pół i do pierwszej dodajemy dowolnie pokrojone oliwki i pomidory.
Zostawiamy do wyrośnięcia na minimum godzinę.

Rozgrzewamy piekarnik do 250 stopni
Partię ciasto dzielimy na 4 części i formujemy bagietki
Zostawiamy na 15-20 minut do dodatkowego wyrośnięcia.

Wkładamy do rozgrzanego piekarnika, pieczemy ok 10 minut
 i zmniejszamy do 200 stopni. 
Pieczemy jeszcze ok 20 minut.
Przed wyłączeniem należy wbić metalowy przedmiot i sprawdzić
czy jest dobrze upieczona w środku.
Jeżeli nie pozostawi śladu jest ok :)


Komentarze

  1. Wspaniale wyglądają :-) takie domowe smakują najlepiej :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te wyszły bardzo fajnie, ale moje poprzednie były napakowane za bardzo mąką i były za twarde, a te mięciutkie :)

      Usuń
  2. bardzo smaczna bagietka, fajny dodatek w postaci pomidorów :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Coś dla nas - domowa bagietka....mniam

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowne, chętnie zjadłabym jedną :)

    OdpowiedzUsuń
  5. właśnie robię z suszonymi pomidorami mam nadzieję, że mi wyjdą bo przed chwilą już jedne wyrzuciłam ;-(

    OdpowiedzUsuń
  6. ok...były pyszne, podałam do włoskiej zupy z owocami morza

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Jeżeli spróbujesz któregoś z moich przepisów- przyślij do mnie zdjęcie!
Z chęcią umieszcze je na moim Fb!