Tarta z kaszanką

Zaskakujące połączenie
wykwintna tarta połączona z  yy..........  kaszanką :)
Nie przepadam za samą kaszanką, sama nigdy nie kupuje (ew. na grilla :))
Ale tak się stało, że znalazła się w naszej lodówce :)



      Składniki:
ciasto:  
       ~   250g mąki pełnoziarnistek,
       ~  80g masła o tem. pokojowej,
       ~  1 zółtko (białko się nie znarnuje :),
       ~ łyżeczka soli,
       ~ 2łyżki wody,
       ~łyżeczkę tymianku.
wsad:
       ~3 kaszanki,
       ~duża cebula,

       ~średnie jabłko,

       ~2 łyżki oleju.
góra:
       ~2 jajka +białko,
       ~4 łyżki jogurtu naturalnego,
       ~sól, pieprz.



Wykonanie:
Mąkę łączymy z solą, wodą, żółtkiem i startym na tarce masłem, a i tymiankiem :)
Dokładnie wyrabiamy, owijamy w folię spożywczą i wkładamy do lodówki na 10-15min.
formę traktujemy cienką warstwą tłuszczu.

Na "namączonej" stolnicy rozwałkowujemy
ciasto na grubość ok 3-4 mm. Nadmiar zdejmujemy wałkiem, wałkując po krawędziech formy. 




Na rozgrzanym oleju na dwóch oddzielnych patelniach smażymy cebulę z jabłkiem pokrojonymi w kostkę 
a na drugiej kaszane :)
łączymy usmażone i wykładamy na tartę, którą wcześniej należy gęsto pokłóć widelcem.
A na to wylewamy wymieszane jajka z jogurtem, solą i pieprzem

Wkładamy do rozgrzanego piekarnika do 180 stopni na ok 20-25 minut










 Super smakuje z sosem
z awokado. Zrobiłam tak jak guacamole z tym, że dodatkowo dodałam dwie łyżki jogurtu nat. żeby był rzadszy


Komentarze

  1. Rzeczywiście zaskakujące połączenie, ale wygląda świetnie i pewnie tak smakuje :-) Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne i niebanalne połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bywa, że proste składniki dają smaczny efekt, ja od czasu do czasu też jadam kaszankę :) Zdjęcie apetyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubie kaszankę, ostatnio miałam na nia takiego smaka i nigdzie nie mogłam jej kupić, obeszłam wszystkie sklepy i opłaciło się, najadłam się za wszystkie czasy :)Zapraszam do mnie:
    http://zmajeczkawkuchni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo podoba mi się ten przepis :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Zaskakujące połączenie smaków...

    OdpowiedzUsuń
  7. za kaszanką nie przepadam, ale w takiej tarcie chętnie bym je zjadła;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Rzeczywiście zaskakujące połączenie :) ja kaszankę bardzo lubię, więc chętnie bym spróbowała :)
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Jeżeli spróbujesz któregoś z moich przepisów- przyślij do mnie zdjęcie!
Z chęcią umieszcze je na moim Fb!