Spaghetti z rukolą i szynką szwarcwaldzką


Bardzo lubię włoską kuchnie i najczęściej mam chęć ją gotować,
Ze względu na zapracowany tydzień szukam także szybkich i smacznych rozwiązań.

Tym razem u siebie w kuchni znalazłam długi i wdzięczny włoski makaron :)





 Składniki:
~100-120g makaronu spaghetti z mąki durum,
~ok 8 orzechów nerkowca,
~łyżka oliwy,
~garść rukoli,
~mały pomidor,
~ 3 plastry szynki szwarcwaldzkiej














Wykonanie:
Makaron wkładamy do ok litra osolonej wody (jak najbardziej może być makaron pełnoziarnisty)
(wodę na makaron solimy dopiero kiedy wrze:) i gotujemy al dente.

orzechy i oliwę miksujemy (możemy również zgnieść je w moździerzu) jeżeli nie ma o. nerkowca mogą być inne, np pistację.
makaron odcedzamy, mieszamy z sosem orzechowym i pomidorami.
Na górę układamy czystą rukolę i szynkę (może być również prosciutto/serrano)

! :)

Całość zajmuje tyle czasu ile gotuję się makaron.
Za to kocham włoskie potrawy i z pewnością często będą u mnie gościć :) 


Komentarze

  1. oj widzę że u Ciebie rzeczywiście podobne klimaty.. aż mi ślinka poleciała :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Prze smacznie to się prezentuje! Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie podane, a smakuje pewnie jeszcze lepiej!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Taki szybki obiad to coś dla mnie! Nigdy nie próbowałam makaronu w połączeniu z szynką. Ciekawa kompozycja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tylko musi być cieniutko pokrojona, minimalnie :) warto!

      Usuń

Prześlij komentarz

Jeżeli spróbujesz któregoś z moich przepisów- przyślij do mnie zdjęcie!
Z chęcią umieszcze je na moim Fb!